.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرکل هواشناسی مازندران:
اقلیم مازندران تحمل جمعیت بیش از این را ندارد
مدیرکل هواشناسی مازندران با تأکید بر اینکه اقلیم مازندران تحمل جمعیت بیش از این را ندارد، گفت: زنگ خطر مشکلات آبی در مازندران باید به صدا درآورده شود.

به گزارش شمال نیوز، امروز بیست‌ونهمین روز از آغاز فصل زمستان است ولی براساس نقشه‌های هواشناسی آسمان مازندران همراه با افزایش دما و وزش باد گرم پیش‌بینی شده است و خبری از بارش نیست.


البته هشدارهای لازم در ارتباط با کاهش بارش‌ها و ذخایر برفی از سال‌های گذشته داده شده ولی می‌بینیم در حال حاضر با سرعت غیرقابل پیش‌بینی در حال حرکت به سمت جلو است، مثلا با اینکه فصل پاییز است اما هوای تابستانی را تجربه می‌کنیم و با آغاز زمستان گویی تابستان به اتمام رسیده و هوای پاییزی را تجربه می‌کنیم.


مردم مازندران که اغلب یا کشاورز هستندو یا شغل‌شان به‌نوعی با کشاورزی مرتبط هستند به شدت از این وضعیت نگران هستند و با شنیدن خبر هواشناسی مبنی بر وقوع بارش خوشحال می‌شوند اما این شادی زودگذر است چرا که به‌عینه مشاهده می‌کنند بارش‌ها خوبی نبود و نمی‌تواند ذخایر آبی استان را تأمین کند.


همه این مسائل دست به دست هم داده و مردم می‌دانند که تابستان گرمی را پیش‌رو خواهند داشت با وجود سال‌های قبل بارش از امسال بهتر بوده ولی تابستانی پرتنشی را پشت سر گذاشتند امسال واقعا نمی‌دانند چگونه باید فصل زراعی را پشت سر بگذارند.

 

* اقلیم مازندران تحمل جمعیت بیش از این را ندارد


مدیرکل هواشناسی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: جبهه پرفشاری حرارتی که در این زمان از سال در مرکز کشور مستقر است باید در این فصل از سال جابجا شود و به عرض‌های پایین‌تر جغرافیایی برود ولی به‌دلیل استقرار آن جبهه‌های شمالی نیز نزدیک نمی‌شود و به همین دلیل شاهد هوای گرم هستیم.


سید محمدرضا رضوی با اشاره به اینکه امروز و فردا شاهد هوای گرم و افزایش دمای هوا در آسمان مازندران هستیم، افزود: روز شنبه بارش داریم و مجدد روز یک‌شنبه شاهد هوای گرم خواهیم بود که بسیار نگران‌کننده است.


مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه تاکنون بارش‌های ما مطلوب نبوده است، اضافه کرد: حتی اگر از این پس بارش‌ها نرمال باشد باز هم جبران کم‌بارشی نخواهد شد.


رضوی با اعلام اینکه معمولا در این زمان از سال باید در ارتفاعات مازندران شاهد بارش برف باشیم، تصریح کرد: همچنین بارش‌ها نیز خوب باشد تا امیدوار باشیم سفره‌های زیرزمینی پرآب شود که در صورت تداوم این روند شاهد مشکلات بزرگی در بحث ذخایر آبی خواهیم بود.

 

* نباید سفره‌های آب زیرزمینی را تخریب کنیم


وی با تأکید بر اینکه اقلیم مازندران تحمل جمعیت بیش از این را ندارد، خاطرنشان کرد: زنگ خطر مشکلات آبی در مازندران باید به صدا درآورده شود.


مدیرکل هواشناسی مازندران یادآور شد: باید با اقلیم سازگار باشیم و نمی‌توانیم بجنگیم در این زمینه با توجه به مشکلات باید چند سناریو تعریف کنیم و راهکارهای مقابله با آن را مشخص کنیم.


رضوی گفت: نباید سفره‌های آب زیرزمینی را تخریب کنیم و کشاورزی نیز به سمت کشتی سوق یابد که سازگار با مشکلات آبی باشد در غیر این صورت شاهد فرونشست زمین خواهیم بود و سفره‌های آب زیرزمینی برای همیشه نابود خواهد شد.


به گزارش فارس، با توجه به کشاورزی در مازندران نیازمند تأمین ذخایر آبی است و از طرفی با توجه به مشکلات آبی تا دیر نشده باید راهکارهایی در ارتباط با رفع مشکلات آبی در بخش کشاورزی اندیشیده شود تا کشاورزان بیش از این نگران نباشند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.186 seconds.